اخبار و مقالات

طلای سرخ به ثبات رسید
تاریخ انتشار : 1395/5/30 ساعت 09:39:33
طلای سرخ به ثبات رسید
















طلای سرخ به ثبات رسید
تاریخ: 1395/03/18
شماره: 5802
بازدید: 62
نائب رئیس شورای ملی زعفران گفت: یک ماهی است که قیمت زعفران در بازار به ثبات رسیده به طوریکه حداقل هر کیلو زعفران 5 میلیون و 350 هزار تومان و حداکثر 6 میلیون و 700 هزار تومان در بازار به فروش می رسد.
 
غلامرضا میری نائب رئیس شورای ملی زعفران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به وضعیت صادرات اظهار داشت: در فروردین ماه امسال نسبت به فروردین سال 94 ، صادرات زعفران رشد 10 درصدی داشته به طوریکه این میزان به مرز 10 کیلو و 300 گرم رسیده است.

وی با اشاره به پیش بینی وضعیت صادرات گفت: با توجه به نوسانات 100 الی 200 تومانی هر کیلو زعفران شاهد افت میزان صادرات بوده ایم که اگر به ثبات نسبی قیمت در بازار دست یابیم می توان گفت که صادرات در سال جاری 20 الی 30 درصد رشد خواهد کرد.

میری با اشاره به قیمت زعفران در بازار بیان کرد: یک ماهی است که قیمت زعفران در بازار به ثبات رسیده به طوریکه حداقل هر کیلو زعفران 5 میلیون و 350 هزار تومان و حداکثر 6 میلیون و 700 هزار تومان در بازار به فروش می رسد.

نائب رئیس شورای ملی زعفران با بیان اینکه نمی توانم در مورد حباب قیمت اظهار نظر کنم، افزود: قیمت موجود زعفران در بازار تابع عرضه و تقاضا است، اما همواره نگران عدم ثبات بازار و نوسانات قیمت ها هستیم چرا که خریداران خارجی به جای کاهش قیمت به دنبال ثبات قیمت هستند تا از خریدشان اطمینان خاطر داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به بارندگی های مناسب و افزایش سطح زیر کشت محصول در استان های مختلف و اینکه سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی و جنوبی تمام سعی و تلاش خود را در راستای افزایش راندمان این دو استان به کار گرفته باید گفت که حداقل 10 الی 20 درصد افزایش تولید خواهیم داشت.

میری تصریح کرد: براساس آمار وزارت جهاد کشاورزی سال گذشته 310 تن محصول در دو استان خراسان رضوی و جنوبی برداشت شده که امیدواریم این میزان در سال جاری به مرز 380 تن برسد.





 
منبع خبر: باشگاه خبرنگاران جوان